לייעוץ חינם התקשרו: 0542119401

בניית תוכנית פיננסית

כלכלת המשפחה - איתן ברודר

מאת איתן ברודר

שאלתם את עצמכם פעם מה המפתח להצלחה של אנשים בתחום הפיננסי? איך הם מצליחים להשיג את כל היעדים שלהם, יעד אחר יעד, מבלי להיכנס לחובות ובלי לעבוד שעות נוספות?

בניית תוכנית פיננסית - איתן

האם הם נכנסים למצב החשבון שלהם יותר מ3 פעמים ביום וכך רוכשים בקרה מלאה על המצב הפיננסי שלהם? האם הם פשוט בעלי הכנסה גבוהה מאוד שלא משנה מה הם יעשו הם פשוט יצליחו להיות בחופש כלכלי ולהשיג את כל יעדיהם?

התשובה היא לא ולא. גם אדם בעל הכנסה גבוהה יכול להיכנס לחובות עמוקים מבלי לשים לב.

כל המפתח להצלחה בתחום הפיננסי ולהשגת יעדים הוא בניית תוכנית פיננסית מקצועית ואיכותית, שעוזרת לכם להיות בבקרה מלאה לא רק על מצב החשבון שלכם, אלא על היעדים אותם אתם רוצים להשיג, על ההכנסות וההוצאות שלכם, ההון העצמי שלכם, ההכנסה הפנויה שלכם ( מה שנשאר לכם נטו לאחר ההוצאות של הבית), על התשואות האומרות להגיע מחיסכון והשקעה או על ההפסדים האמורים להגיע ברמת הסיכון שלקחתם וכן על דרך ואופי המימון של היעדים שלכם.

אמנם, בניית התוכנית לוקחת זמן ודורשת ירידה לפרטים וחשיבה מחוץ לקופסה, אך היא כל כך משתלמת בכל הקשור להשגת חופש כלכלי והשגת יעדים. אפילו יעדים כמו הקצאת כסף לשופינג , יעד קטן יחסית ועד להוצאות על חתונה ודירה, יתקיימו באופן טוב יותר עם תוכנית פיננסית מקצועית.

מאיפה מתחילים?

תחילה יש להגדיר את היעדים אליהם אתם רוצים להגיע. אנא מכם, בחרו ביעדים ריאליים וחלקו אותם לטווחי זמן וחשיבות.

שאלו את עצמכם מה הכי חשוב לי להשיג, מה הסיכוי שאוכל להשיג אות בזמן הקרוב, הבינוני או הארוך ודרגו אותם.

יעד יכול להיות קניית דירה, יציאה לחופשה, תספורת אצל הספר ואפילו קניית יאכטה.

לאחר שהגדרתם לאן אתם רוצים להגיע, כעת יש לחשב את כמות ההכנסות ביחס להוצאות שלכם.

כאשר אתם בוחנים את ההכנסות שלכם, קחו בחשבון גם את הנכסים השוטפים  והלא שוטפים העומדים לרשותכם.

גם אנשים / לקוחות שחייבים לכם כסף הם נכסים מבחינתכם.

עזבו לרגע השקעות וחסכונות. התמקדו בנכסים מוחשיים וכן לא מוחשיים. כל דבר שמניב לכם רווח עכשיו או בעתיד. בנוגע להוצאות, קחו בחשבון את כל ההוצאות כולל שוטפות ולא שוטפות, חובות שאתם אמורים לשלם וכיוצא בזה.

לאחר מכן, קחו בחשבון את כל מה שעתיד לבוא שישפיע על מצבכם הפיננסי. כל אירוע שישפיע עליכם מבחינה כלכלית לטובה או לרעה.

ירושה שאתם יודעים שאמורה להגיע, פיטורין צפויים, גירושין, העלאה בדרגה בעבודה וכתוצאה מכך עלייה בשכר וכל מה שעולה על רוחכם.

לאחר מכן, קחו בחשבון את החסכונות וההשקעה שלכם. הביאו לידי ביטוי את התשואה ואת החיסכון שלקחתם או עתידים לקחת.

חשבו ( בעזרת גורם מקצועי ) על השקעה שתניב לכם כסף ובדקו היכן כדאי להשקיע.

לאחר שהגדרתם את היעדים שלכם והבנתם איפה אתם עומדים מבחינת הוצאות והכנסות, השקיעו את כל המחשבה באיך לממן את היעדים שלכם- איך להשיג אותם.

התחילו מהיעד שדירגתם ראשון, ובדקו אם סך הנכסים שלכם מספיקים על מנת לממן אותו או שמא אתם צריכים להוציא כסף מהכנסתם הפנויה. המשיכו כך עד שתממנו את כל היעדים שלכם. במידה ולא הצלחתם להגיע למימון מלא, בחנו מחדש את היעדים שלכם ובצעו התאמות רלוונטיות.

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי ותומך בבניית תוכנית פיננסית? התקשרו עכשיו לדבש – כלכלת המשפחה בדרך חדשנית ומתקדמת ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

Open chat